Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Leiderschap en Storytelling najaar’18

oktober 12 - oktober 13

€1350

Communicatie in de 20e eeuw ging over controle en macht. In de 21e eeuw over invloed.’ – Raphael Rodan ‘

De komende tien jaar zal jouw vermogen om op een overtuigende manier je verhaal te brengen doorslaggevend zijn. Het zal de belangrijkste vaardigheid zijn om je te helpen je dromen te verwezenlijken.’ -Carmine Gallo – De kracht van Storytelling ‘

Als je iets te vertellen hebt, moet je een goed verhaal hebben.’

Het is een kunst verhalen te vertellen die de troepen waarachtig in beweging krijgen, die anderen helpen inzichten te verwerven, verhalen die vertrouwen wekken, die nieuwe perspectieven bieden, maar ook verhalen die je bedrijf profileren, die je idee verrassend over het voetlicht brengen, verhalen die mensen motiveren en inspireren.

Als je als leider

  • je visie op de toekomst wilt delen,
  • de oorsprong en de waarden van de organisatie wilt bekrachtigen,
  • mensen wilt motiveren tot samenwerking,
  • betekenis wilt geven,

dan kan een goed verhaal, goed verteld, op het juiste moment aan de juiste mensen, een wereld van verschil maken. Maar wat maakt een verhaal eigenlijk een verhaal? Hoe vertel je je verhaal goed en aansprekend? Hoe persoonlijk moet je worden? Wat zijn de ongeschreven regels voor een krachtige speech? Hoe kun je spreken als TED?

Inspirerende verhalen vormen al eeuwen de basis van alle goede communicatie en staan aan het begin van grote bewegingen en veranderingen. De meest inspirerende leiders uit het verleden waren verhalenvertellers en hebben met hun verhaal de loop van de geschiedenis veranderd. Ze hebben mensen in beweging gezet omdat ze een droom of een visioen hadden.

Belofte
In deze driedaagse masterclass leer je hoe je idee, je plan, je visie of je kernboodschap verrassend, aantrekkelijk en op persoonlijke wijze kunt vertellen, op zo’n manier dat je mensen in beweging zet, iets leert, motiveert of uitlegt. Je stapt als verteller in de rol van mentor. Na afloop van de masterclass heb je een verhaal gevonden, gecomponeerd, je hebt het geoefend. Je bent klaar om het te vertellen in een door jouw gekozen context en met een door jouw gekozen bedoeling.

Aandacht voor:
* HET, de inhoud en opbouw van het verhaal; wat heb je te vertellen, wat is je kernboodschap?
* WIJ, de verhouding en de verbinding met de luisteraars; hoe maak je contact met je publiek, hoe speel je in op hun verwachtingen, vragen en verlangens?
* IK, de houding van de verteller; hoe sta je voor de groep, improviseren, de kracht van kwetsbaarheid, jouw persoonlijke drijfveer

Opbouw Dag 1:
Purpose: het doel van storytelling in presentaties • Waarom en wanneer storytelling? • Wat wil je bewerkstelligen voor wie? • Wat is de urgentie? • Verhaalopbouw en -structuur. • Je punt maken.

Dag 2: Purpose based Story: beïnvloeding door storytelling • Verhaalkeuze en -compositie. • Van hoofd naar hart en van hart naar hand(elen). • Persoonlijke anekdotiek. • Boeien en binden. • Storylistening: de kracht van aandacht en luistervaardigheid. • Opbouw verhalenrepertoire.  • Vertelkunst en vertelkracht. • Energie en oorspronkelijkheid van de verteller. • Doorvertelbaarheid. • Feedback op inhoud, houding en verhouding. • Uitbreiding verhalenrepertoire.

Praktisch De masterclass bestaat uit drie dagen verspreid over twee weken, de dagen duren van 10 – 17.00 uur
Investering: € 1350,00 p/p excl. 21% Dit in inclusief lunch, koffie, thee, hand-out.
Plaats: Hermonde – Bennekom

Data: 12 en 13 oktober 2018.

Storycoaches: Titia Wolf – www.titiawolf.nl – en Henk Hofman

De groepsgrootte is minimaal 8 en maximaal 10 deelnemers, zodat voldoende aandacht kan worden geschonken aan ieders verhaal en vertelkunst.

Gegevens

Begin:
oktober 12
Einde:
oktober 13
Kosten:
€1350
Website:
https://storytellingacademy.nl/inschrijven/

Locatie

Hermonde
Bornweg 12
Bennekom, Gelderland Nederland
+ Google Maps